a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
خانهتئاترشب بیست و یکم در عمارت نوفل لوشاتو

شب بیست و یکم در عمارت نوفل لوشاتو

شب بیست و یکم در عمارت نوفل لوشاتو

این روزها نمایشی در عمارت نوفل لوشاتو درحال اجراست ، که توجه مان را برای گزارش جلب کرد ؛کاری که نویسنده اش سرشناس و با تجربه است و با عواملی خوب در سالنی خوب در تهران به روی صحنه رفته است .

گفتگوی گزارشگر دفترسینمایی، سارا رضایی را در ادامه میخوانید:

من سارا رضایی با اشتیاق و کنجکاوی زیاد به دیدارشان رفتم تا گفتگویی رابا بازیگر کار آقای میلاد کرباسی عزیز و یکی از کارگردانان کار آقای مهدی رضایی داشته باشم .

بعد از استقبال گرم و خوبشان ، در حالی که بازیگر ها و عوامل در حال آماده شدن بودند آقای کرباسی که گریم شده بودند دعوت من را پذیرفتند و با هم به گفت و گو نشستیم
از ایشان خواستم خود را معرفی کرده و از فعالیت هایشان بگویند.
میلاد:سلام میکنم به همه .میلاد کرباسی هستم .بیشتر از یک دهه است که هنرجوی تئاتر هستم.در این رشته تحصیلات آکادمیک دارم .سابقه ی نویسندگی و کارگردانی دارم .

با توجه به یک دهه فعالیت ،سن ایشان را جویا شدم و وقتی فرمودند که ۳۱ سال دارند ؛ حدس زدم که باید از ۱۶ سالگی کار تئاتر را شروع کرده باشند.
خواستم در مورد آقای رضایی و کار کردن با ایشان بگویند ،چرا که شناخت کارگردان ها همیشه برایم جالب بوده ،باید بدانی با هر کارگردان به چه طریقی کار کنی ،هر کدام سبک و شیوه ی خودشان را دارند ‌،شناخت ایشان برای ما قطعا مفید خواهد بود ،
میلاد:‌ مهدی رضایی عزیز ، رفیق دوست داشتنی ام ،ما در تئاتر باهم آشنا شدیم .چندین سال است در پروژه های مختلف باهم کار کردیم .

من در کار سینمایی ایشان به نام “جیغ بنفش مورچه ها “بازیگر بودم و همچنین چندین کار دیگر .

در ادامه افزودند : کار کردن با گروهی که دغدغه ی مشخصی دارند بسیار مهم است .مهدی رضایی عزیز هم همین گونه است .

کارگردانی که نظر می پرسد ،تعامل دارد وبه بازیگرش اعتماد میکند .

همان طور که می دانید،مهدی بازیگر کار هم هست و پارتنر مقابل من .من نقش فریدون را ایفا میکنم و مهدی رضایی نقش فرخ را.

مهدی از بازیگران لحظات ناب است . من و مهدی از بازیگرانی هستیم که در لحظه بازی میکنیم .

مهدی رضایی بازیگرانش را میشناسد .احترام و حرفه ای بودن رو حفظ میکند . قطعا در هر کاری بحث هست ، تنش هست ،اما در زیر سایه ی واژه ای به نام تئاتر از پس آن برمی آییم و می کنیم ،برای آنچه که بر روی صحنه می خواهیم واین خیلی مهم است.

 


ازایشان درمورد متن محمود استاد محمد پرسیدم .

راستش یکی از دلایلی که باعث شد برای گزارش به سراغ این گروه بروم همین بود .

نمایشنامه ی شب بیست و یکم از محمود استاد محمد .

میلاد: من ترجیح میدهم آقای رضایی درمورد این موضوع صحبت کنند.چرا که در سال ۸۸ مهدی رضایی همین کار را با مشاوره و راهنمایی های استاد محمد که در آن زمان در قید حیات بودند به روی صحنه میبرند .یک متن ایرانی و ناتورالیسم و به نظرم یک شاهکار .
زمانی که ایشان بعداز برگشتن به ایران دوباره متن خودشان را می خوانند و وقتی شما نمایشنامه راتهیه کنید بالای متن ، این جمله نوشته شده که ” وقتی بعد از ۲۰ سال این نمایشنامه را خواندم از نویسنده ی آن ترسیدم “.
در این هنگام بود که مو به تنم راست شد و کنجکاویم بیشتر . مطمئن شدم انتخابم برای به تماشا نشستن این کار درست بوده است .

 

در مورد بازی های کار چی ؟! آیا به هدفی که می خواستند رسیده اند؟!
میلاد: نیت قلبی ما شادی روح استاد محمد بود که به کامل شدن روی بازی ها تاکید داشتند، ما باید برای رسیدن به کاراکتر ها و شخصیت پردازی ها بسیار تلاش می کردیم.خدارا شکر که تا حالا هر نقدی داشتیم تعریف بوده و مخاطب با کاراکتر ها ارتباط گرفته و به دل مخاطب نشسته است .امیدوارم روح استاد محمد شاد باشد و بتوانیم معنای تئاتر را به عنوان هنرجوهایی که در این عرصه در حال فعالیت هستن زنده نگه داریم .من از بودن کنار بچه ها و بازی ها واقعا لذت میبرم .

ازایشان خواستم برای دوستان و هنر جویان سایت دفتر سینمایی که شاید مبتدی هستند توصیه ای کاربردی پیشنهاد بدهند ؟ راهنمایی که بتوانیم راه درست را در این مسیر طی کنیم؟
میلاد: من به عنوان هنرمندی که بیش از یک دهه است که فعالیت دارم در جایگاهی نیستم که بخواهم پیشنهادی بدهم اما آن چیزی که از اساتید یاد گرفتم را می گویم :اینکه الفبای بازیگری را کامل، اصولی و حرفه ای یاد بگیرید.پیش هر کسی آموزش نبینید .سعی کنید به هر کسی استاد نگویید .بازیگری را از طریق اساتید بزرگ تئاتر (که ما این شانس را داریم در زمانی زندگی می کنیم که در قید حیات هستند) یادبگیرید .فکر نکنید حتی خود من اگر یک درصد بازی خوبی روی صحنه دارم کسی هستم که بتوانم راهنمای خوبی باشم .من در نهایت می توانم راهنمای خودم باشم.نکته ی بعدی مطالعه است .درست است که اصل بازیگری عملگرایی است اما یک بازیگر باید پژوهشگر باشد .باید جامعه شناسی بداند ، زبان بدن بداند روان شناسی و… .
نکته ی بعدی این است که هدفشان را از وارد شدن به تئاتر بدانند .تئاتر تنها بازیگری نیست ؛ طراحی نور، طراحی لباس، طراحی گریم و خیلی از قسمت های دیگر تئاتر .

و باز هم تاکید می کنم که هدفشان را مشخص کنند و بدانندکه چه می خواهند.
– حرف آخرتان آقای کرباسی ؟
– تا اینجا از همه ی مخاطبانی که از این کار دیدن و حمایت کردن ممنونم و دست تک تکشان را به گرمی می فشارم .ممنونم که در این شرایط سخت مخاطب های خوبمان از ما حمایت میکنند . امیدوارم هر چه سریع تر سلامت و سلامتی نه تنها به تئاتر و هنر کشورمان بلکه به تمام بشریت برگردد.

تشکر زیاد از آقای میلاد کرباسی که وقت گذاشتند و با ما بودند .امیدوارم شما هم مثل من از این گفت و گو لذت برده باشید .

 

شب بیست و یکم
نویسنده : محمود استاد محمد
طراح و کارگردان : مهدی رضایی و مهدی خالدی
بازیگران :(به ترتیب حروف الفبا) احسان احمدی ، ایمان حاج عظیمیان، مهدی رضایی ، کامران طاهری ، مجید عراقی ، میلاد کرباسی ، برسام نوری اسکوئی
مشاور هنری : آتنا تندرو
طراح لباس و صحنه : مهدی خالدی طراح نور : فرشاد نصیری طراح گریم : سارا چگینی آهنگساز: سینا تندرو طراح پوستر : صادق حسینی سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریز : ساره ارجمند مدیرصحنه : محمدحسین خدمت پرست دستیارصحنه : سید علی بروهان ، علیرضا اسدی عکاس : رضا جاویدی گروه کارگردانی : عماد زارعی ، امین کعبی، مجمدحسین خدمت پرست مجری گریم : علیرضا جمالی نسب ساخت دکور: مهدی همتیان دستیارلباس: میترا اکبری، مهسا جوادی گرافیست: صادق حسینی عکاس تبلیغاتی : احسان احمدی گروه تصویربرداری : کیمیافرخزاد، مهدی یزدانی تبلیغات مجازی: امیرحسین جوانی، امیرمحمدرفیعی گروه روابط عمومی: علی صفری، بهناز شهسوار، مهدیه صادقی ساخت تیزر و ویدئو : مهران عشریه تهیه و تولید: عمارت نوفل لوشاتو
.
.
.
خلاصه : بیست و یک روز طول می کشه تا خون بشه خون مادرزاد .
.
.
.
فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰

سارارضایی ،مهدیه رمضان پور
سوم خرداد ۱۴۰۰

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1400/03/04 00:22
شماره خبر : 25537
لینک کوتاه : https://news.cinemaoffice.ir/?p=25537
بدون نظر

پیام بگذارید